You are currently viewing 3 cechy skutecznego filmu promocyjnego

3 cechy skutecznego filmu promocyjnego

Popularność telewizyjnych spotów reklamowych pokazuje, że film promocyjny to niezwykle skuteczne narzędzie reklamowe. Pozwala w krótkim czasie pobudzić potencjalnego klienta do chęci wypróbowania lub wzbudzić potrzebę posiadania. Sprawdź jakie są trzy najważniejsze elementy, dzięki któremu poruszysz swoich klientów.

Skuteczne filmy promocyjne

produkcja filmu promocyjnegoW filmach najważniejsze są emocje. Film reklamowy nie może być nijaki, musi zaangażować widza do tego stopnia, że podświadomość nakaże mu nabyć nasz produkt czy usługę. Ponadto ostatnie badania wykazały, że produkcja filmu promocyjnego znacznie skuteczniej sprzedaje i przekonuje widzów do marki, kiedy nie tylko porusza, ale też bawi. Dlatego szczególnie ważne z punktu widzenia marketingowca są filmy pozwalające na chwilę oderwania się od rzeczywistości. Drugą ważną cechą jest spójność filmu z ideą marki. Na przykład jeśli firma marketingowa zajmuje się produkcją filmu promocyjnego dla sklepu z fotelikami samochodowymi przekaz musi zawierać odniesienia do bezpieczeństwa i rodzicielskiej miłości. Mając przed sobą tak wspaniały film reklamujący produkt, czy wydarzenie na pewno klient będzie chciał po niego sięgnąć. Dlatego trzecim ważnym elementem na jaki musi zwrócić uwagę produkcja filmu promocyjnego jest zawarcie elementu „call to action”. Czyli powiedzenie widzowi w jaki sposób może kupić bilety na festiwal, lub przedstawić adres sklepu internetowego, gdzie kupi reklamowany produkt.

Znając trzy najważniejsze elementy konstruowania filmów promocyjnych, możesz śmiało przygotować brief na podstawie którego fachowcy z domów mediowych przygotują odpowiedni scenariusz. Jeśli zamierzasz samodzielnie zająć się scenariuszem i produkcją filmu promocyjnego, wówczas po jego skończeniu skonsultuj się z nimi odnośnie skuteczności zastosowanych elementów.